ELEKTRONSKA AVIO KARTA
Šta je to elektronska karta?
Prije deset godina avio kompanije su izdavale papirnate karte i putnici bez takve karte nisu mogli letjeti. Ako bi neko izgubio papirnatu kartu uslijedili bi dodatni troškovi i komplikacije.
Danas gotovo sve avio kompanije koje su članice asocijacije
IATA izdaju samo elektronske karte. To znači da Vaša avionska karta ima poseban broj i da je
dokument koji dobijete u našoj agenciji samo neka vrsta potvrde o izdanoj
karti. Na aerodromu je još uvijek dobro imati tu potvrdu sa sobom pošto je na
njemu napisan broj Vaše karte. Na sreću, taj je broj sačuvan u sistemu, što
znači da gubitak potvrde ne uzrokuje velike probleme. Nekim avionskim
kompanijama i aerodromima je dovoljno predočiti samo pasoš. Unatoč tome
savjetujemo Vam da elektronsku kartu uvijek ponesete sa sobom.
Prednosti elektronske aviokarte:
- elektronsku kartu ne možete izgubiti ili zaboraviti,
- informaciju o elektronskoj karti možete dobiti posredstvom e-mail-a ili SMS-a
bez ličnog dolaska,
- izmjene polaska ili još češće, izmjene datuma ili vremena povratka, nisu više
nikakav tehnički problem.
Šta znači xyz na mojoj karti?

1 - Adresa agencije koja je izdala kartu – u ovom
slučaju to je Centrotrans.
2 - Datum izdavanja karte
3 - Ime putnika koji putuje
4 – Naš telefonski broj – u slučaju problema, pitanja i/ili komentara nas
uvijek možete pozvati.
5 – Avio kompanija koja je izdala avio kartu. To ne znači
da su Vaši letovi kod te iste avio
kompanije. Neke avio kompanije imaju međusobno sklopljene ugovore i zato je
moguće da su Vaši letovi kod različitih avionskih kompanija.
6 - Broj Vaše elektronske karte. Savjetujemo da ga pohranite u mobitel ili na računar
u slučaju da izgubite Vašu kartu
7 – Na tom mjestu se najprije nalazi 6-ero znamenkasti kod (pin) pomoću kojeg možete
provijeriti podatke o svom letu na internetskoj stranici Check my trip . Pored nje
se obično nalazi i 6-ero znamenkasti kod pojedinačnih avionskih kompanija. Taj
kod Vam je ponekad potreban za Web Check-In (elektronska/internetska
prijava na let).
8 – U prvom redu je polazišna tačka izabranog leta, u drugom redu nalazi se destinacija.
Ponekad je dodan još i termnal s kojeg letite. Pored samog grada je ponekad ime
aerodroma ili kod.
9 – Broj leta. Počinje sa dvoznamenkastom lozinkom koja
predstavlja avio kompaniju (OU - Croatia Airlines, LH - Lufthansa itd.). Zatim
slijedi broj leta te avio kompanije. Taj podatek je vrlo važan zbog traženja tačnog
mjesta ukrcavanja na aerodromu jer većina oznaka prikazuje brojeve letova.
10 - Datum i sat polaska. Važno je zapamtiti da je potrebno
na aerodrom ranije (ovisno o letu i aerodromu)- savjetujemo 2-3 sata prije
leta. PAŽNJA: Sva vremena i datumi su uvijek lokalni.
Dakle, vrijeme odlaska se ravna po vremenu gdje je aerodrom s kojeg se polazi.
11 – Lozinka (kod,pin) koja određuje cijenu
i pravila avio karte- obično se radi o istom datumu kao kod
odlaska. Ako ne, je to uvijek označeno (+1 tj. pravi datum). PAŽNJA: I ovdje su
vremena i datumi lokalni, što znači da
se vrijeme dolaska ravna po vremenu gdje je aerodrom na koji se dolazi.
13 – Radi se o vremenu valjanosti tvoje karte-
to ne znači da možeš otići na aerodrom bilo kada unutar napisanih datuma nego
da je moguće uz nadoplatu unutar tih datuma napraviti promjenu datuma, naravno
ako to dopuštaju ostala pravila.
14 – Kolona označava koliko prtljage možete "čekirati” na letu.
15 – Označava stanje Vaše karte – Ovdje uvijek
stoji OK jer u protivnom karta ne bi mogla biti izdana.
16 – Radi se o rezervacijskoj klasi –
Rezervacijska klasa određuje cijenu i uslove Vaše avio karte. Obično su niže
klase jeftinije ali ne omogućuju puno promjena. Klasa takođe označava
razred u kojem letite.
Za sva dodatna pitanja možete nas kontaktirati putem telefona 033 260 720.